BETINGELSER

GENERELT

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

AVTALEN

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

PARTENE

Selger

Firmanavn: Ubri Medical AS

Kontaktadresse: Nedre Kongerød 39, 3737 Skien
E-post: post@ubrimedical.no
Telefon: +47 92 11 72 67
Organisasjonsnr.: 916 38 918

Kjøper er personen som foretar bestillingen.

Man må være over 18 år, eller ha foresattes tillatelse for å handle hos oss.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil og fargeavvik på produktene i nettbutikken. Selv om vi gjør vårt ytterste for at bildene på ubrimedical.no skal være så representative og stemme overens med virkeligheten som mulig kan farger oppleves annerledes på ulike dataskjermer, og vi kan ikke garantere at bildene gjengir de virkelige produktene med 100% nøyaktighet.

Alle varer forblir Ubri Medical sin eiendom til selskapet har mottatt full betaling for varen.

Forsøk på svindel vil politianmeldes. Ubri Medical forbeholder seg retten til å heve kjøp dersom det foreligger mistanke om svindel.

PRISER

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift om ikke kjøper velger å vise priser uten mva eller er registrert som bruker fra et land utenfor Norge. (Eller handler som registrert bedrift) Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til utlandet, Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.)

Tilbud og kampanjer er gyldige så lenge vi har vare på lager og innen perioden som er oppgitt i vår markedsinformasjon.

Rabattkoder er kun gyldig på ordinære priser og ikke allerede nedsatte varer dersom det ikke informert om annet. Noen rabattkoder er personlige. Vi reserverer oss retten til å deaktivere koder og avslutte tilbud dersom vi mistenker svindel. Generelt sett kan rabattkoder kun brukes en gang.

 

AVTALEINNGÅELSE

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

 

ORDREBEKREFTELSE

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Varene som vises på ubrimedical.no skal finnes på lager, men vi tar likevel forbehold om at feil kan oppstå og et produkt kan være utsolgt. Hvis vi ikke klarer å levere i henhold til din bestilling, vil vi kansellere ordren. Du får beskjed om dette på e-post.

Ordren behandles normalt første arbeidsdag etter at du har lagt din ordre. 

BETALING

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker Vipps, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen. Betaler kjøper med faktura, får kunden tilsendt faktura pr. e-post, når bestillingen sendes fra selger. Det er 14 dagers betalingsfrist på faktura. Når du betaler med Vipps så er det Vipps som tar seg av betalingstransajsjonen. Dersom du har spørsmål som gjelder Vipps, ber vi deg derfor om å kontakte Vipps kundeservice. 

 

LEVERING 

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen eller e-post som følger med ordrebekreftelse, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Ubri Medical tilbyr tre leveringsalternativer.

  • Pakke i postkassen. Pakker under 2 kg. Leveringstid 3-5 virkedager.

Fraktkostnad beregenes etter Postens vekttabell.

Pakken din leveres i postkassen avhenging av hva slags bolig og nabolag du bor i.Sjekk derfor at adressen du har oppgitt er riktig, og at sjekk at postkasse er merket med navnet ditt. Du mottar en SMS fra Posten om at pakken er levert. Du kan også spore pakken via linken du får i leveransebekreftelsen.

 

  • Pakke til hentested . Pakker over 2 kg som ikke får plass i postkassen. Leveringstid 3-5 virkedager.

Fraktkostnad beregnes etter Postens vekttabell.

Pakken din leveres til nærmeste Posten utleveringssted. Du vil da motta en SMS fra Posten når pakken kan hentes. Vennligst ta med gyldig ID og melding om levering til utleveringsstedet.

 

  • Hent selv hos Ubri Medical

Bor du i Grenlandsområdet kan du hente din bestilling i Skien. 

Bestillingen blir pakket senest 24 timer etter at bestillingen er lagt inn. Du mottar en e-post når bestillingen er klar for henting. 

Pickup tid er mellom kl 11-15 på hverdager.

Hentepunkt: Nedre Kongerød 39, 3737 Skien.

 

Leveranse bekreftelse

Når ordren din er blitt pakket og sendt fra vårt lager, sender vi deg en bekreftelse på e-post om at pakken er på vei. Du vil også motta epost med sporingsinformasjon og en SMS når den er levert. Normal leveringstid er ca 3-4 virkedager. 

 

Uavhentede pakker

Pakken må hentes på leveringsstedet innen 14 dager. Uavhentede pakker returneres til oss, og faktureres 200 kr for å dekke frakt og administrativ utgifter.

RISIKOEN FOR VAREN

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

 

ANGRERETT BEDRIFTSKUNDE

Kjøperen kan angre kjøpet av varen før en bestilling er igangsatt. Kjøpet kan heves innen 24 timer - eller frem til bekreftelse på ordre har blitt sendt ut, men begrenses til angrerett før iverksatt ordre. Dette er på grunn av at vi produserer opp større kvanta på bestilling (eks ved forhandlerordre) og ikke har systemer for å sitte på ekstra lager ved angrekjøp. Vi kan derfor ikke ta i mot returer fra bedriftskunder med forhandlerpris. 

ANGRERETT PRIVATKUNDE

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. For å spare miljøet, ligger ikke angrettskjema i pakken dere mottar. Dette akseptere dere ved å handle hos oss. Våre angrerettskjema sendes pr. e-post sammen med leveringsbekreftelsen.

Angreretten gjelder ikke hvis du har åpnet forseglede intimprodukter, som truser, boxere og badeboxer/badetruse.

Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Kjøperen skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter angreretten ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til selgeren dersom selgeren ikke har tilbudt seg å hente varene.

Dersom kjøperen uttrykkelig har valgt en annen type levering enn standardleveringen som selgeren tilbød, skal selgeren likevel ikke betale tilleggskostnadene dette medførte.

Tilbakebetaling skal skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra da selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med kjøperen, skal tilbakebetalingen skje ved bruk av samme betalingsmiddel som kjøperen benyttet. Kjøperen skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Selgeren kan holde tilbakebetalingen tilbake til varene er mottatt, eller til kjøperen har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake. Dette gjelder ikke når selgeren har tilbudt seg å hente varene.

Kjøperen må bære kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.

UNDERSØKELSE AV VAREN

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt om "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

REKLAMASJON VED MANGEL OG FRIST FOR Å MELDE KRAV VED FORSINKELSE

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen snarest mulig etter at mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget, reklamere innen 2 mnd. Ubri Medical dekker returkostnaden for reklamasjoner og feilleveringer. Alle reklamasjoner kontrolleres og godkjennes av oss.  Dersom du ikke har dokumentene (pakkseddelen) som lå ved ordren, ber vi deg kontakte oss på post@ubrimedical.no eller på tlf 92117267/41343181  (åpningstid 0900-1500)

Tilbakebetaling i.f.m. reklamasjoner

Ved reklamasjoner blir salgsprisen for reklamerte vare/r samt fraktkostnad kreditert din konto normalt inn fem til ti arbeidsdager. 

 

KJØPERENS RETTIGHETER VED MANGEL

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreveavtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller om levering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

 

RETUR

Dersom du ikke er fornøyd med kjøpet du har gjort i vår nettbutikk, så har du 30 dagers åpent kjøp og angrerett. Angrerett løper fra ordredato.

Angreretten gjelder ikke hvis du har åpnet forseglede intimprodukter som truser/boxere/badeboxer/badetruse.

Du betaler selv for frakt ved retur av varer. For reklamasjoner er det ingen returkostnad.

Du kan returnere varene gitt at:

  • Plaggene er ubrukt og uvasket. Men du kan selvsagt prøve dem på for å se om de passer.
  • Plaggene må være i samme stand og kvalitet som de var da du mottok dem.
  • Merkelapper (dersom det er noen) må ikke fjernes fra plagget, og originalpakningen må også returneres.
  • Av hygiene-hensyn kan du kun returnere undertøy (truser/boxere/badeboxer/badetruse) dersom pakningen ikke er åpnet og forseglingen intakt. 

Vi krediterer alle returer, så det er dessverre ikke mulig å få andre produkter tilsendt som erstatning for de/t plagget/plaggene du returner. Dersom du ønsker et annet plagg, størrelse eller farge, ber vi deg om å legge en ny ordre.

Alle returer og reklamasjoner kontrolleres. Dersom vilkårene beskrevet ovenfor ikke er møtt, kan vi dessverre ikke akseptere din retur. Vi reserverer oss retten til å redusere summen som krediterers dersom plaggene er brukt, ødelagt eller om pakningen er skadet.

Slik returnerer du varer fra oss

  1. Legg plagget/ene tilbake i posen eller esken du mottok fra oss, eller i tilsvarende innpakking.
  2. Legg ved pakkseddelen som lå i pakken da du fikk varen, samt returårsak.
  3. Send pakken til Ubri Medical AS, Nedre Kongerød 39, 3737 Skien.

SELGERENS RETTIGHETER VED KJØPERENS MISLIGHOLD

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 500,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

GARANTI

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt "Kjøperens rettigheter ved forsinkelse" og "Kjøperens rettigheter ved mangel".

KONFLIKTLØSNING

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

13) Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

 

FORCE MAJEURE

Ved force majeure blir Ubri Medical AS fritatt for straff for unnlatelse av visse forpliktelser i henhold til denne avtalen. Hvis situasjonen varer lengre enn to måneder har både Ubri Medical AS og kunden rett til å heve kjøpet. Med force majeure menes blant annet naturkatastrofer, oversvømmelse, brann, konflikt, krig, sabotasje, streik, sykdom, ulykke, transportforsinkelser, import/eksportforbud, embargo, ny eller endret lovgivning og andre forhold utenfor Ubri Medicals kontroll, uansett om det forekommer hos Ubri Medical eller hos en av våre leverandører eller samarbeidspartnere.

Force Majeure gjelder også i arbeidskonflikter og blokkader hvor Ubri Medical selv er gjenstand for eller tar initiativ til en slik handling. Ubri Medical er ikke skyldig i å kompensere skade i andre saker hvor det har blitt vist normal aktsomhet.

Force Majeure omfatter også administrative beslutninger som påvirker marked og produkter negativt, som for eksempel forbud, unormal nedgang i markedet eller at selskapet blir utsatt for kriminelle handlinger som påvirker driften.

 

PERSONOPPLYSNINGER

Ubri Medical AS følger regler for sikker bruk og behandling av informasjonskapsler og personopplysninger.

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gikjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

COOKIES

Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.

Vi bruker sikre sider for overføring av ømfintlig informasjon som kortinformasjon og personopplysninger. Du kan selv kontrollere at nettsiden du besøker er sikker ved å se på nettadressen. Vanlige nettadresser begynner med http://, men hvis du befinner deg på en sikker side, begynner den med https://, hvor ”s” står for ”secure”.

 

SVALBARD

Vi kan dessverre ikke levere momsfritt til Svalbard.